We nemen even een stapje terug, nemen vogelperspectief en grijpen onze kans voor de ontwikkeling van de e-commerce. Ja, kansen zijn er ook nog ruim, zelfs vanuit het kleine België. Waarom?

Mobiel is geen keuze
De -30 jarigen kopen steeds meer online én mobile. Zo mogen zij zichzelf de grootste online koopkracht van vandaag en morgen noemen. Mobiel internetgebruik, gedreven door smartphones, zal tegen mei 2017 de overhand nemen in België. Ons land loopt erg achter ten opzichte van buurlanden en de wereldwijde trend. Mobiel is geen keuze meer, focus je ontwikkelingen daarop en ondersteun je desktopaanbod ook op mobile devices. Zo kom je onmiddellijk de markt op met de juiste basis.

Eenvoud & gebruiksgemak
Bovendien telt de aandachtsboog van de consument op desktop enkele minuten, op mobile enkele seconden. Een korte, eenvoudige koopervaring is dus een must. Voor die mobile consument is eenvoud en gebruiksgemak de nieuwe norm, daarom bieden we met One Touch onder andere een koopervaring aan met één klik, mee geïntegreerd in je shop design. Zo heb je het directe voordeel van conversie op mobile, heb je veel meer kans op terugkerende kopers én spaar je uit op search en dure marketing.

 

Mobile commerce is per definitie internationaal, daar liggen onze kansen

 

Platform voor handelaars
Conclusie van het hele verhaal is: de consument wil niet beperkt zijn waar en wanneer hij koopt. Hetzelfde geldt voor de verkoper. Dankzij de Digital Single Market van de EU valt veel complexiteit weg rond logistiek en fiscaliteit. Oplossingen zoals koopknoppen op social media en market places in de hele wereld, bieden ook kleinere handelaars een platform om de wereld te bereiken.

Singles Day rendeert
En dat er potentieel is op onze aardbol, bewijst Singles Day in China. Op deze feestdag op 11 november, draait de Chinese e-commerce 9 miljard omzet. Evenveel als de hele Belgische e-commerce markt in 2015. Daarnaast zijn vele jonge Chinezen haitao: ze kopen buiten China. De meerderheid heeft een gezin, houdt van Europese kwaliteitsproducten en hebben een hoog besteedbaar inkomen.

De wereld in één klik
Zelf al heb je een niche aanbod, je kunt nu dus perfect van uit België op grote schaal je producten promoten, zonder een groot merk te moeten zijn. Je kan testen zonder grote investeringen. Dankzij onze centrale ligging, meertaligheid en professionalisme, kunnen we snel honderden miljoenen online kopers bereiken, met of zonder nachtwerk, met één klik.