Online je restaurantbon indienen
“Het bedrijf Concur is gespecialiseerd in beheren van uitgaven. Maar dat wel allemaal papierloos. Een andere troef is dat het mobiele applicaties ter beschikking stelt waarin we op een efficiënte manier uitgaven kunnen registreren. Je kan simpelweg een foto van een  restaurantbon nemen om die aan je boekhouding toe te voegen. En zeg zelf, dat is erg efficiënt! Wel belangrijk om je tickets toch nog bij te houden, de fiscus aanvaardt nog geen scans.”

Haal het optimale uit je medewerkers
“Succesfactors focust op de werknemer. Deze applicatie traceert doelen, prestatie en rekrutering. Met één simpele klik kan ik het verloop, verzuim en ziekte van mijn medewerkers in kaart brengen. Maar ook collega’s die hun best doen. De persoonlijke ontwikkeling van mijn personeel kan ik dus goed opvolgen. De software is modulair, waardoor je die aan de behoeften van mijn bedrijf aanpast.”

Beheer je inkoopprocessen
“Ariba Saas beheert contracten, aankopen, uitgaven, facturaties en het efficiënt laten verlopen van de nodige procedures.  In de chemie-, energie-, en servicesector verbetert het gebruik van deze software het beheer van facturatie en contracten. Zo kan een zwavelbestelling meteen gefactureerd worden aan het labo ter plaatse. De gebruiksvriendelijkheid is wel onderhevig aan kritiek. Je kan de app ook niet onbeperkt aan je eigen nodig aanpassen.”

Data visualiseren
“Ik gebruik de app SAP Lumira Cloud graag om data van verschillende bronnen te visualiseren. Met de app breng je data tot leven in een interactief overzicht van storyboards en meer. Dit resulteert in een vlot overzicht waardoor je gemakkelijk beslissingen kan maken op basis van grote hoeveelheden data. Denk maar aan een stadsbestuur die verkeersdata visualiseert om eventuele straten autovrij te maken.”

De wereld is je kantoor
“Ik reis veel en moet soms in laatste seconde een presentatie herschrijven, die ik vergeten ben op te slagen. Gelukkig is Microsoft Office 365 ondertussen volledig in de cloud. We spreken over klassiekers zoals Outlook, Word, PowerPoint, Excel, … Overheidsbedrijven, onderwijs, grote en kleinere bedrijven maken hiervan gebruik. Het grote verschil en voordeel is dat je documenten overal ter beschikking zijn en je met meerdere personen tegelijk kan werken.”

Geen te zware e-mails meer
“Cloudopslag is één van de meeste gebruikte SaaS-oplossingen. Er is SAP Mobile Documents en Microsoft One Drive. De meesten kennen misschien Google Drive of Dropbox, maar wanneer er een document gedeeld moet worden met een klant, is Mobile Documents of One Drive zeer efficiënt. Daardoor zullen we geen e-mails van een enorme omvang meer moeten versturen.”