3 vragen aan… Duvel Moortgat

Voor kleine merken en starters kan een webshop erg handig zijn om hun doelpubliek te vergroten en hun merk bekend te maken. Gevestigde merken, zoals Duvel, hebben echter ook veel baat bij een webshop

Welke toegevoegde waarde kan een webshop voor een merk hebben?

“Een webshop is interessant voor je verkoop, maar werkt vooral ook merkondersteunend. Via je webshop kan je de consument een extraatje aanbieden, iets anders dan ze in de klassieke winkel vinden. En dat heeft een positief effect op de merkbeleving. In onze eigen webshop bieden we bijvoorbeeld speciale items zoals glazen en wielertruitjes aan. Voor de fans die een geschenk naar hun hart willen.”

Hoe stimuleer je de verkoop in een webshop?

“Dat kan op verschillende manieren. Als je van je klanten goede opt-in mailadressen hebt, kun je hen op het juiste moment het ideale aanbod voorstellen. Zorg er ook voor dat Google je vindt. En maak dat bezoekers van je site makkelijk naar de webshop kunnen doorstromen. We zien dat veel mensen die op de webshop komen uiteindelijk iets kopen.”

Voor welke uitdagingen sta je als je met een webshop wil beginnen?

“Onderschat vooral de complexiteit achter de schermen niet. Het volstaat niet om een mooie e-shop te lanceren en er passende producten in te etaleren, denk ook aan de techniek, de logistiek, de stockage en de versheid van producten. Het juiste product binnen de 24u op de juiste plaats leveren lijkt voor de consument zo evident, maar voor de handelaar is het een heikele klus om alle schakels in het proces op elkaar af te stemmen.”